Cele mai respectate etichete „Made in” – Germania este pe primul loc
Într-un studiu recent derulat pe câteva mii de persoane, compania Statista a publicat un raport cu cele mai respectate etichete ale țărilor producătorilor. Clasamentul nu arată mari surprize, iar pe primul loc s-a cocoțat Germania, a cărei etichetă de „Made in Germany” a fost găsită ca fiind cea mai apreciată.
În fond, Germania a investit de-a lungul ultimelor zeci de ani semnificativ în a-și crește brandul de țară producătoare, existând chiar și o asociație în acest sens.
Și nu este neapărat suprinzător, de exemplu când vine vorba de electrocasnice – cu toții preferăm ca produsul nostru să fi fost făcut într-o fabrică din Bavaria (Germania) față de o fabrică din China, unde avem percepția că produsele ar fi de calitate îndoielnică. Asta în timp ce stăm la cozi pentru noul iPhone, care desigur că a fost asamblat în China.
După Germania, pe locul doi în clasamentul celor mai apreciate etichete Made in s-a clasat Elveția, iar pe locul trei eticheta Made in UE, adică în Uniunea Europeană. Este interesant cum marca Made in UE depășește mărci locale precum Anglia, Suedia, Italia sau Franța, toate țări UE clasate mai jos. Practic, după această statistică, aplicând eticheta Made in UE versus eticheta Made in Romania, produsul ar fi mai apreciat.
Top 10 țări cu cele mai apreciate etichete Made in
Poziție | Țară | Punctaj index |
1 | Germany | 100 |
2 | Switzerland | 98 |
3 | European Union | 92 |
4 | United Kingdom | 91 |
5 | Sweden | 90 |
6 | Canada | 85 |
7 | Italy | 84 |
8 | Japan | 81 |
9 | France | 81 |
10 | USA | 81 |
Infografic
Mai jos puteți vedea un infografic cu cele mai respectate etichete alături de principalele produse exportate. Nu este surprinzător că Germania se remarcă prin industria auto (Mercedes Benz, BMW, Audi, Volkswagen, Opel), Elveția prin produse financiare, Franța prin export de avioane (Airbus) iar Coreea de Sud prin procesoare și microcipuri (Samsung).
Țineți însă minte că acest clasament este doar orientativ și se bazează pe percepția consumatorilor, nu neapărat pe date științifice.
Sursa: Visual Capitalist
[sam id=”3″ codes=”true”]