Declin urias pentru televizoarele cu plasma. Panasonic a vandut in 2011 cu 41% mai putine unitati decat in anul precedent!
Panasonic a anuntat saptamana trecuta faptul ca a intrat din nou pe pierdere, la fel ca si alti giganti in producatia aparaturilor audio-video, precum Sony. Astfel, producatorul nipon de electronice de consum a incehiat anul fiscal cu o pierdere neta de 812 miliarde de yeni, ceea ce este aproximativ 8 miliarde de euro, o cifra cu adevarat impresionanta. Aceste rezultate sunt chiar peste cele mai negre predictii facute in februarie 2011.
Totusi, aceste rezultate financiare sunt afectate si de tsunamiul de anul trecut din Japonia si de inundatiile masive din vara lui 2011 in Thailanda, plus factori economici ce tin de devalorizarea yenilor.
Totusi, deloc de neglijat este mai ales faptul ca producatorul a vandut cu 41% mai putine televizoare cu sistem de afisaj prin plasma, o piata tot mai mica, ceea ce reprezinta cea mai mare ingrijorare pe termen lung a producatorului.
De ce scad asa de mult vanzarile de televizoare cu plasma?
Chiar daca televizoarele cu plasma ofera imagini impresionant de realiste, acestea au un dezavantaj major fata de televizoarele cu sistem de iluminare LED sau LCD, televizoarele cu plasma avand o paleta de culori mai putin ajustabila si o luminozitate mai mica in general.
Acest fapt, chiar daca utilizatorul nu il remarca acasa, ci se bucura de imagini reale, foarte clare; in showroom cand televizoarele sunt expuse, castiga televizoarele cu panel LCD sau LED datorita faptului ca acestea vin cu un modul de showroom, care psihologic influenteaza decizia de achizitie a consumatorului.
Cand ati intrat in showroomuri precum cele de la eMAG sau Altex, mereu aceste spatii sunt foarte iluminate, lucioase si colorate, ceea ce face ca clientul sa aleaga televizorul care fata cat mai bine acestor conditii, cu o luminozitate foarte mare, ceea ce este in avantajul LED-urilor si LCD-urilor fata de panelurile pe plasma. Acest lucru psihologic vorbind influenteaza foarte mult decizia de achizitie a clientului, cand in realitate cand cumperi un televizor pentru acasa nu se replica aceste conditii de luminozitate din showroomuri si de asemenea filmele de regula le urmaresti intr-un mediu intunecat; ori aici e avantajul plasmelor; chiar daca in showroom poti sa te lasi indus in eroare de modul demo.
De asemenea, modulul demo dezvoltat de producatori precum Samsung sau LG mai au o caracteristica si anume afiseaza imaginile in culori mai ciudate, si anume se insista foarte mult pe culori reci si cu o saturatie a imaginii foarte ridicata, ori aceste lucruri nu sunt nicidecum “imagini reale” ci mai degraba o falsa impresie de imagine mai clara.
Avand in vedere astfel de concluzii pe aceasta piata, Panasonic a mai anuntat ca se va concentra in constructia echipamentelor care nu sunt neaparat adresate consumatorilor casnici, un astfel de exemplu fiind si ultimul televizor 3D urias construit si prezentat anul acesta.
Ramane de vazut in ce masura in urmatorii 2-3 ani vom mai avea producatori care sa produca televizoare cu plasma. Va fi foarte interesant de urmarit, si sincer, nu am dori ca previziunile specialistilor cu privire la continuul declin al plasmelor sa se adevereasca.
[sam id=”3″ codes=”true”]
Eu cred ca,de fapt,consumul de curent este in favoarea LED-urilor.250W VS 60…
Problema mare cu plasmele Panasonic si nu numai este fiabilitatea.
Dupa max 5 ani apar probleme cu ecranul ,in sensul aparitiei de
bare negre verticale sau orizontale.
Solutia este in 99 la suta din cazuri shimbarea ecranului , care costa
jumatate din valoarea lui.
Deci nu se justifica repararea.
Sa arunci dupa 5 ani o plasma pe care ai dat o groaza de bani nu
este prea placut.
La TV-urile cu cinescop (CRT) ecranul era ultimul care cadea dupa 20 ani.
Au calitate mai buna a imaginii dar sunt scumpe , grele , consuma mult si lucru cel mai grav au mari probleme cu ecranele.
Parerea mea este ca nu merita banii.