Distributia de tablete in intreaga lume a atins recordul de 52.5 milioane de unitati in trimestrul al 4-lea al anului 2012
Distributia totala de tablete in lumea intreaga a atins, in ultimul trimestru al anului trecut, un nou record – de 52.5 milioane de unitati, conform primelor date emise de IDC, prin propriul Worldwide Quarterly Tablet Tracker. Dintre acestea, fac parte 22.9 milioane de iPaduri, iPadurile Apple detinand astfel suprematia printre vanzarile de tablete. Piata sa insa se cam micsoreaza din cauza competitiei cu Samsung.
Intre timp, distribuitorii de PC-uri si-au anuntat, pentru prima data in mai mult de 5 ani, declinul inceput inca din timpul aceluiasi trimestru. Piata de tablete a crescut cu 75.3 procente an de an si a crescut cu 74.3 procente fata de trimestrul precedent, care s-a laudat cu un numar total de 30.1 milioane de unitati; aceasta crestere a fost ajutata si de cumparaturile de sarbatori, de o medie mai scazuta a preturilor de vanzare si de o larga varietate de produse.
„Ne-am asteptat la un trimestru foarte puternic, iar piata nu ne-a dezamagit. Noile produse lansate de categoria vanzatorilor de top, precum si noul Microsoft intrat pe piata, a condus la o crestere a interesului consumatorilor si la distribuiri totale masive pe timpul perioadei sarbatorilor”, a declarat Tom Mainelli, director de cercetare in domeniu la IDC.
Apple a distribuit un numar total de 22.9 milioane de unitati, crescut si de lansarea lui iPad mini, precum si de iPad a 4-a generatie full size. Dar in timp ce distributia de iPaduri a lui Apple a crescut cu 48.1 procente peste numarul din acelasi trimestru al anului precedent, piata de distributie Apple a alunecat a doua oara consecutiv, ca trimestru: mai jos cu 43.6 procente de la cu 46.4 procente in trimestrul trecut. Asta in timp ce numarul 2 in vanzari, Samsung, continua sa fie in competitie stransa. Samsung s-a bucurat de 263 procente, distribuind aproape 8 milioane de tablete cu Android si cu Windows 8 de-a lungul aceluiasi trimestru. Inca detine 15.1 procente din piata, la fel ca in trimestrul precedent.
Vanzatori competitivi ca Amazon sau Barnes and Noble au beneficiat si ei de o crestere pe piata de distributie a tabletelor datorita sezonului sarbatorilor. Amazon a distribuit mai bine de 6 milioane de tablete in timpul acestui trimestru, marindu-si vanzarile cu 11.5 procente de la 8.3 procente in semestrul precedent. Barnes and Nobles au distribuit aproape un milion de unitati, crescandu-si vanzarile cu 1.9 procente.
Noua tableta cu Windows RT de la Microsoft a esuat in a se plasa printre top 5 cu suma infima de doar 900.000 de unitati distribuite. IDC a spus ca Microsoft si partenerii sai ar putea avea nevoie sa ceeze dispozitive mai mici si la preturi mai scazute pentru a putea fi in competitie, deoarece consumatorii se cam indeparteaza de tabletele foarte scumpe cu sisteme de operare tip desktop.
[sam_ad id=”29″ codes=”true”]