Lupta pe toate fronturile pentru Samsung si LG

Daca in urma cu putin timp anuntam ca exista un zvon ca Samsung sa renunte la producerea de televizoare LCD ieftine si sa concentreze exclusiv pe piata mai matura si mai scumpa a televizoarelor, se pare ca aceasta de fapt este o falsa alarma pentru ca producatorii coreeni, LG si Samsung, planuiesc o atacare mai acerba a brandurilor de televizoare ieftine, pentru a-si mari cota de piata. LG incearca sa ajunga pe termen lung la o cota de piata de 25% din total televizoare de la 14% in prezent iar Samsung isi doreste sa isi consolideze cei 20% pe care deja ii are in pietele importante.

Chiar daca lupta pentru noile tehnologii se da intre cei trei mari grei – Samsung, LG si Sony, nu este de neglijat nici piata televizoarelor ieftine, care pe langa o imagine satisfacatoare ofera cam aceleasi posibilitati de conectare, cum ar fi televizoarele de la E-Boda, un producator care asambleaza aici in Romania si se adreseaza exclusiv pietei romanesti cu o politica de preturi foarte decenta. In fapt, pe asta mizeaza micii producatori: televizoare ieftine care sa ofere performante decente pentru o categorie de oameni care nu vor neaparat televizoare cu internet, wireless sau alte posibilitati de conectare si pot sa zic ca foarte multi dintre clienti sunt din aceasta categorie, lucru intarit de faptul ca acum foarte multa lume trece de la vechile televizoare pe sistem cu tub la cele cu panel subtire, LCD sau LED si aici nu vorbim doar de tinerii care vor tehnologie noua ci si de parintii nostri care nu vor tehnologie extraordinara si se multumesc cu ce e mai mic la pret insa arata bine.

Chiar daca japonezii de la Sony s-au pozitionat destul de sus ca tehnologii, preturi si oarecum si calitate chiar daca pierde din cota de piata, Samsung si LG sunt hotarati in a intra tare si pe piata televizoarelor nu atat de scumpe, insa fara a abandona dezvoltarea tehnologiilor si a se adresa cu noi inovatii. In fapt, inovatiile vor veni pe integrarea dispozitivelor cat mai mult in viata de zi cu si pentru a spori confortul si de asemenea pentru a oferi atat imagini, design cat si aplicatii interesante pentru TV-uri, LG deja semnand un parteneriat pentru viitoarele Google TV-uri.

Probabil asa se va da batalia, pe toate fronturile, de la televizoare ieftine adresate tuturor pana la televizoare din seriile de Smart TV-uri si cu tehnologii impresionante atat ca imagine cat si ca si conectivitate.

Personal cred ca pe viitor coreenii isi vor consolida foarte mult cota de piata iar Sony exista posibilitatea sa mai scada putin pe fondul ratarii
startului si pozitionarii premium high. De asemenea, zic ca totusi e loc si pentru alti producatori, chiar nu m-ar supara o concurenta si mai acerba, pentru ca acum tandemul luptei in tehnologia televizoarelor e dat in mod clar intre producatorii coreeni mari – LG si Samsung, si, cu siguranta atunci cand sunt putini producatori preturile urca artificial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *