Tipuri de detergenți pentru spălat rufe: pudră, lichid și capsule
Industria produselor de curățenie este prolifică, în constantă ascensiune și asta pentru că livrează produse de care avem nevoie constant.
Miza producătorilor este una imensă, anume, peste 100 milioane de euro anual – și asta doar în România.
Nu este de mirare că toți cei implicați în această industrie încearcă să apară constant cu soluții inovatoare, soluții care să ofere nu doar eficiență în procesul de curățare, dar și ușurință în folosire și economie în buzunarele cumpărătorilor. Toate acestea, datorită faptului că cei ce își doresc să rămână în top trebuie să îndeplinească toate aceste criterii, trebuie să se adapteze tendințelor economiei.
Detergenții pentru spălat rufe reprezintă cea mai importantă ramură a acestei industrii, iar acesta este un lucru destul de vizibil. Dacă acordăm atenție pauzelor publicitare este evident care sunt produsele cele mai des abordate. Competiția producătorilor de detergenți de rufe se regăsește nu doar în rafturile magazinelor ci și pe ecranele televizoarelor. La un interval de timp bine stabilit, atenția consumatorilor este atrasă și de mărcile de detergenți de rufe, printre alte produse foarte promovate cum ar fi medicamente sau produse din industria alimentară.
Cele mai bune tipuri de detergenți
În multitudinea de tipuri de detergenți competiția acerbă se dă între trei mari coloși de renume mondial, anume Procter&Gamble ce are pe piață Ariel, Tide și Bonux, Unilever, ce promovează Omo, Bona și Dero, și cel de-al treilea, Henkel, ce mizează pe Persil, Perwoll și Rex.
Dintre toate acestea, credem că Persil are cea mai interesantă poveste este a lui Persil, detergentul al cărui nume îsi are originea în componenții săi de bază – perborat și silicat.
Între toate cele menționate mai sus, cea mai folosită marcă este, credem noi, Ariel. Acesta și-a câștigat renumele de-a lungul timpului, ca fiind un detergent foarte eficient. La fiecare oră, cu aproximație, este imposibil să nu vedem cel puțin o reclamă care promovează Ariel ca fiind detergentul nr 1 în lume.
Ariel face parte din categoria detergenților mai scumpi, Persil este ușor mai convenabil, evident, asemănător cu Omo, fiind vorba despre același produs. Nici Perwoll nu este cu mult mai convenabil, însă acesta se adresează unei categorii aparte de haine, și anume cele delicate.
Bonux, Rex și Dero sunt detergenți care se adresează unei categorii de clienți cu posibilități financiare mai reduse, fiind mărci produse în România pentru a satisface nevoi pentru mai mulți oameni.
Cele mai practice tipuri de detergenți
Dacă este să analizăm detergenții în funcție de cât de practici sunt, evident ignorând prețul, astăzi ne putem referi la detergenții capsule. Și asta pentru ca industria a evoluat și caută în permanență soluții de îmbunătățire.
Până acum câțiva ani, pe piață existau doar detergenți solizi și mai puținii populari detergenți lichizi și lumea îi folosea cu succes, în funcție de posibilitațile financiare.
Apoi au devenit populare și detergenții lichizi, care păreau a fi mai practici pentru că ocupau mai puțin loc și pentru că riscul de curgere era mai mic decât în cazul detergenților solizi care puteau curge în timp ce se încerca transferul unui recipient plin cu praf în mașina de spălat rufe.
Peste ceva timp au apărut și detergenții capsule, care sunt ușor mai costisitori, însă având în vedere că pentru spălarea a 5 kg de rufe este nevoie de o singură capsulă, prețul nu mai pare atât de mare. Cu trecerea timpului, vor apărea, cu siguranță soluții care vor părea din ce în ce mai eficiente și mai practice.
Detergent solid versus detergent lichid sau capsule
Dacă la început piața era clar acaparată de detergenții solizi, praf, treptat, fiecare marcă a început să apară și cu varianta lichidă a produsului, cele lichide având avantajul de se dizolva mai bine, de a putea fi clătite mai bine și, astfel, de a evita apariția alergiilor. În plus, detergenții pulbere, de cele mai multe ori curg pe lângă recipientul cu care se adaugă în mașina de spălat, și astfel, e nevoie ca imediat să fie aspirat. Detergenții lichizi sunt mult mai practici din acest punct de vedere.
Tipul de detergent influențează și capacitatea de spălare a hainelor. De exemplu, detergentul solid acționează ușor întârziat și asta datorită faptului că are nevoie de un timp mai îndelungat necesar dizolvării lui. Din această cauză, el poate rămâne în țesătură făcând contact cu pielea, ceea ce duce la declanșarea alergiilor.
În cazul detergenților sub formă de capsule care par să fie și mai eficienți decât cei lichizi, aceștia oferă posibilitatea unei dozări optime a cantității de detergent. O singură capsulă este suficientă pentru a curăța 4-5 kg de rufe. Dacă înainte era considerat că detergentul lichid este eficient dor pentru curățarea rufelor colorate, a celor negre, sau a celor delicate, s-a dovedit că detergentul lichid este la fel de bun și pentru spălarea rufelor albe, fiind mulți detergenți lichizi produși fix pentru spălarea rufelor albe.
Folosirea optimă a detergenților
La fel ca în cazul multor altor produse și detergenții trebuie folosiți adecvat hainelor, astfel încât acestea să aibă o durată de viață cât mai mare. De exemplu hainele delicate, din materiale fine, lejere, este indicat să fie spălate cu detergenți speciali, cum ar fi Perwoll. Acesta are o experiență îndelungată în curățarea acestui tip prețios de țesături și are grijă să nu le afecteze în timp ce le și curăță eficient.
Discuția se poate amplifica la nivelul hainelor colorate sau a celor negre. În cazul acestora, un detergent pulbere cu un conținut ridicat de clor, ar avea cu siguranță efecte nedorite. Culorile își pot pierde din intensitate, negrul poate deveni șters şi astfel hainele se deteriorează și nu mai pot fi folosite. Ariel, de exemplu este un detergent recunoscut a fi extrem de eficient în înlăturarea petelor, deci e clar că are o concentrație mai mare de substanță ce albește. Utilizarea adecvată a detergenților duce la o economie în primul rând și, poate cel mai important pentru foarte mulți consumatori, de ordin financiar.
Prețul detergenților
De multe ori, atunci când detergentul este aproape de a se fi consumat, apare inconvenientul de a scoate o sumă destul de mare din portofel pentru achiziționarea unui altul. Cel mai indicat este însă ca detergenții să fie achiziționați nu neapărat atunci când se termină, ci atunci când ofertele vă atrag atenția. De exemplu, o cantitate mai mare de detergent va avea un preț mult mai bun per kg, decât dacă este achiziționată o cantitate mai mică. Ofertele pot include un preț mai bun pe kg, sau un pachet avantajos format din detergent și balsam de rufe etc. Important este că există posibilități de achiziționare mult mai avantajoase decât prețul standard.
Atenția asupra mediului
Din ce în ce mai evidentă este grija pe care oamenii o au asupra mediului încojurător și asta se vede și în comportamentul producătorilor de detergenți. Ca și exemplu elocvent, se încearcă obținerea unei eficiențe cât mai mari și în cazul folosirii detergenților în apă rece, deoarece o foarte mare cantitate de energie este consumată prin simpla încălzire a apei. Spălarea cu apă rece ar însemna o economie atât din punct de vedere al energiei cât și al costurilor facturilor.
O altă încercare de abordare prietenoasă cu mediul ar fi de producere a unor detergenți mai concentrați care să fie ambalați în cantități mai mici, astfel fiind reduse și cheltuielilor legate de ambalare. Conţinutul detergenţilor este poate cel mai important. Se încearcă producerea unor detergenţi tot mai biodegradabili, cu substanţe de origine vegetală sau animală, substanţe care să protejeze mediul din ce în ce mai mult.
Industria detergenților de rufe este una foarte profitabilă, tocmai din acest motiv competiția este atât de acerbă, investindu-se în permanență în obținerea unor soluții de curățare cât mai eficiente și cât mai atente cu mediul înconjurător. Piața abundă de mărci renumite, sau mai puțin renumite dar în ascensiune, produse pentru toate buzunarele și pentru toate gusturile, adecvate tuturor categoriilor de persoane. Toată această competiție și încercări constante de îmbunătățire sunt în primul rând în avantajul consumatorilor, fapt care este cel mai îmbucurător.
[sam id=”3″ codes=”true”]