United este primul operator aerian din Statele Unite care ofera Wi-Fi in timpul zborurilor transatlantice

Accesul la reteaua Wi-Fi in timpul zborurilor aeriene nu mai este un secret de mult pentru multi operatori europeni, mai ales in timpul calatoriilor intra-continentale mai lungi. De aproximativ 2 ani, cei de la Lufthansa au introdus pe unele zboruri care conecteaza Europa de America de Nord si o conexiune stabila wireless astfel incat pasagerii zborurilor sa se poata bucura de divertismentul propriu al laptopului si gadgeturilor personale si sa nu fie nevoiti sa stea cu ochii pe geam (multe dintre cursele transoceanice au loc noaptea) sau sa se fixeze pe continutul disponibil pe ecranele din avion.

Pentru cei din Statele Unite, accesul la reteaua wireless a avionului pe zborurile companiilor de la ei din tara este un lucru foarte intalnit – mai ales datorita operatorilor care ofera direct acest serviciu, insa pe cursele care ieseau din spatiul US era inexistent. Recent insa cei de la United au testat cu succes acest sistem pe un Boeing 747-400 si au decis sa mentina acest standard. Desigur, in timpul decolarii si al aterizarii este interzisa folosirea oricarui echipament electronic.

[sam_ad id=”41″ codes=”true”]

interior boeing 747-700
interior boeing 747-700

Totusi cum functioneaza wireless-ul in avion?

Chiar si la 11-12.000 metri deasupra Pamantului, principiul wireless functioneaza cam la fel. Transmisia catre utilizator a datelor se face printr-un router conventional – asadar nu implica absolut nimic in plus pentru utilizator. Avionul in schimb este dotat cu o antena care face legatura la satelit si acesta transmite si primeste datele criptat spre un server. Asadar nu este un sistem deloc complicat si ma intreb de ce nu avem internet standard pe orice cursa aeriana, mai ales o data cu evolutia tehnologica.

In Europa putem gasi internet wireless nu doar la Lufthansa, am inteles ca si la Germanwing sau la partenerii de alianta Tarom – Air France sau KLM. Ma intreb cand ne vom putea lauda cu asa ceva si la operatorul nostru national? Ah, nu prea curand, la noi insotitorii de zbor nu te lasa cu niciun dispozitiv electronic purtat in timpul zborului, nu doar la aterizare si decolare. Noroc ca se aude ca si cei de la Wizz Air au in teste un astfel de sistem astfel ca putem avea mai aproape tehnologie si in aer.

In trecut (inca din 2006) se vorbea chiar de posibilitatea proiectarii avioanelor Boeing direct cu un astfel de sistem, in colaborare cu cei de la Continental, insa programul a esuat – probabil costurile pentru o conexiune de date la satelit in acea vreme si dublata de criza financiara ce a urmat erau nesustenabile, astfel ca acest lucru a ramas la latitudinea operatorilor aerieni.

[sam_ad id=”41″ codes=”true”]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *