ZVONURI: Samsung planuieste sa renunte la tehnologia LCD si sa treaca Exclusiv la LED si OLED?
Tehnologia LCD pentru coreenii de la Samsung nu este deloc atat de profitabila precum pare din exterior daca ar fi sa dam crezare zvonurilor, datorita costurilor relativ mari de productie si probabil a sensibilitatii mai mari a acestei tehnologii si a pietei in general, cu o concurenta acerba (avantaj consumator 😉 ). De asemenea, cum Samsung s-a pozitionat destul de superior pe aceasta piata in privinta calitatii ecranelor, se pare ca nu mai poate tine pasul cu concurenta si planuieste abandanorea cel putin a fabricilor care produc panel-urile pentru ecranele LCD sau sa le treaca pe o noua firma din grup si sa treaca exclusiv pe LED si OLED care deocamdata sunt vazute mai profitabile, asta pentru compania mama.
Totusi, inca nu este foarte sigur ca se va renunta complet la tehnologia LCD ci este mai probabil ca sa treaca pe o alta societate, numita Samsung Displays Ltd, incepand cu 1 aprilie, daca actionarii aproba planul pentru a face o companie separata care sa fie manageriata mai altfel. Exista voci care sustin ca de fapt aceasta mutare este o falsa aparenta, segmentul de productie a televizoarelor si altor componente pentru LCD-uri fiind defapt doar o trecere pe o firma de sine statatoare pentru un management mai bun, si chiar mai optimiste voci sustin ca de fapt unitatea producatoare de LCD-uri se poate deja sustine singura din punct de vedere al profitabilitatii.
Sud-Coreenii totusi mizeaza extrem de mult pe noile tehnologii LED si OLED nu doar din prisma profitabilitatii mai mari a acestor tehnologii pe termen lung, ci mai ales, spun ei, din cauza tehnologiei care livreaza o imagine mai de calitate. In orice caz, tendinta pietei deja este foarte clara ca se trece de la LCD la LED, mai ales cand vine vorba de televizoare, monitoare inca mai putin, cum inca preturile pentru monitoare LED de calitate sunt destul de ridicate.
Cercetarile au aratat ca vanzarile pe gama de televizoare LCD pe piata globala se vor reduce cu cel putin 8% pana in 2015 iar televizoarele pe LED si OLED vor avea pana la urma o cota de piata de aproximativ 16% pana in 2018, in functie de evolutia economica mondiala.